Αντί ημερολογίου. 5-7 Ιουνίου 2015, Δομνίστα Ευρυτανίας.

Αυτή η ανάρτηση θα ξεκινήσει κάπως ανορθόδοξα και θα είναι ελαφρώς σε προσωπικό τόνο. Το 2010 όταν τελείωνα το μεταπτυχιακό μου στην Γερμανία η ελληνική κρίση ήταν σχετικά στην αρχή της. Είχε αρχίσει όμως να διαφαίνεται ότι δεν θα ξεπερνιόταν ούτε γρήγορα, ούτε εύκολα. Έτσι όταν είχα πια αποφασίσει να επιστρέψω στην Ελλάδα πολλοί με ρωτούσαν και αναρρωτιόντουσαν με έκπληξη γιατί επέλεξα να μην μείνω στην Γερμανία και να συνεχίσω εκεί σπουδές και ζωή, μιας και τα πράγματα ήταν δύσκολα στην Ελλάδα. Ανάμεσα στα άλλα  απαντούσα ότι βρισκόμενη στην Ελλάδα θα μπορέσω να κάνω κάποια πράγματα που για εμένα είναι στόχοι ζωής. Τότε, δεν έδινα περισσότερες πληροφορίες.

σκηνες

Μερικές από τις σκηνές που στήθηκαν στον χώρο της κατασκήνωσης.

Τώρα είμαι σε θέση να περιγράψω δυο νύχτες και τρεις ημέρες στην Δομνίστα της Ευρυτανίας. 5-7 Ιουνίου, 2015. Δεν θα υποστηρίξω ότι ήταν η καλύτερα οργανωμένη εκδήλωση, ούτε ότι η ίδια η ιδέα δεν επιδέχεται βελτιώσεις. Έφτασαν όμως γύρω στα τριάντα άτομα στην Δομνίστα σχεδόν από όλες τις άκρες της Ελλάδας. Από τη Κρήτη ως τα Γρεβενά, την Κοζάνη και την Έδεσσα. Από ηλικιακής πλευράς είχαμε επίσης ποικιλία. Από 17 μέχρι… δεν έχει και πολύ σημασία! Από την Παρασκευή το απόγευμα έφτασαν οι περισσότεροι. Άλλοι κοιμήθηκαν σε κλειστό χώρο και άλλοι σε σκηνές.

Ήδη από το πρώτο βράδυ οι διαθέσεις φάνηκαν. Αυθόρμητα τραγούδια στην ταβέρνα, κρασί, και φαί. Μαζί στο τραγούδι και οι ντόπιοι. Το Σάββατο ήταν η ημέρα της πεζοπορικής διαδρομής. Πέραν όσων διανυκτέρευσαν στο χωριό από την προηγούμενη ήρθαν να περπατήσουν μαζί μας και άλλοι από την Αθήνα και το Καρπενήσι. Ξεκινήσαμε λοιπόν αφού βγάλαμε την απαραίτητη αναμνηστική φωτογραφία στην πλατεία της Δομνίστας.

πεζοπορια2

Περπατήσαμε κάμποσες ώρες.πεζοπορια

Αν και βροχερός ο καιρός δεν μας έπιασε μπόρα. Δημιουργήθηκαν αυθόρμητα ομάδες σύμφωνα με τον ρυθμό και την αντοχή του καθενός. Και η συζήτηση δεν σταματούσε. Μέσα στα έλατα μιλούσαμε για τον Άρη, την Αντίσταση, τον Μπάμπη, τον ελληνικό λαό και τα σύγχρονα… Μετά από 3-4 ώρες φτάσαμε στους Σταύλους. Εκεί μας περίμεναν στην ταβέρνα με μεζέδες, τσίπουρο, και κρασί. Όταν φτάσαμε όλοι, συνειδητοποιήσαμε ότι κάποιοι έλλειπαν. Κάποιοι έχασαν τον δρόμο. Τον είχαν ξαναβρεί όμως και έρχονταν. Περιμέναμε και τους τελευταίους για να κλείσει ο κύκλος της πεζοπορίας. Μερικοί θαρραλέοι επέστρεψαν στην Δομνίστα πάλι μέσα από το δάσος. Άλλοι πάλι με τα αυτοκίνητα.

Το βράδυ του Σαββάτου ήταν η πρώτη εκδήλωση που είχε οργανώσει το Τοπικό Συμβούλιο Δομνίστας και ο Φιλπρόοδος Σύλλογος Δομνίστας. Στην αίθουσα του σχολείου μιλήσαν για τα βιβλία του Μπάμπη ο κ. Λευτέρης Τσόλκας, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών. Πρώτη εκδήλωση για την επανέκδοση της πεζογραφικής τριλογίας στην Δομνίστα! Ήταν και ο Ανδρέας Κάππας ή Καπετάν Διάκος εκεί. Με τον Άρη από τα δεκαοχτώ του. Αετόπουλο. Ύστερα με τον Νικηφόρο (Δημητρίου) και τον Περικλή (Χουλιαρά) στην Παρνασσίδα. Ήταν στο Δαφνί έξω από την Αθήνα περιμένοντας την εντολή από το κόμμα. 1945-1956 φυλακή και πάλι στη Χούντα. Μας γέμισε εικόνες, σκέψεις, οξεία πολιτική ανάλυση και ένα αετίσιο βλέμμα να σε κοιτά κατάματα. Όταν τελείωσε η εκδηλώση και ενώ το στομάχι διαμαρτυρόταν από όλη την ημέρα, καθίσαμε γύρω του και του ζητήσαμε να μας πει κι άλλα. Ακούσαμε κι άλλα..

Ο Αντρέας Κάππας ή Καπετάν Διάκος μας μιλά και απαντά στις ερωτήσεις μας.

Τελιώνοντας την ημέρα με προφορική ιστορία, φάγαμε για μια ακόμη φορά όλοι μαζί στην ταβέρνα στη Δομνίστα. Οι συζητήσεις δεν σταματούσαν. Είχε φτάσει στο χωριό ο Νίκος Μανιός και ο Μάκης Μπαλαούρας. Δίπλα στον Αντιστασιακό της δεκαετίας του 1940 ακούσαμε ιστορίες και για την αντίσταση στη περίοδο της Δικτακτορίας.

Την επόμενη ημέρα, Κυριακή συνεχίστηκαν οι εκδηλώσειςμνημειο που οργανώθηκαν απο τους τοπικούς φορείς. Κεντρικός ομιλητής ο Νίκος Μανιός. (εδώ μπορείτε να ακούσετε την ομιλία του) Για δεύτερη φορά μέσα στο διήμερο ακούσαμε μια οξεία πολιτική ανάλυση για την δράση του Άρη Βελουχιώτη και μια σκιαγράφηση της προσωπικότητας του που συχνά μας συγκινούσε, αφού συγκινιόνταν και ο ίδιος ο ομιλήτης. Την προηγούμενη νύχτα μας είχε μιλήσει για τον  Μπάμπη που τον γνώριζε προσωπικά και πόσο τον συγκινούσε που βρισκόταν στην εκδήλωση της επανέκδοσης των βιβλίων του.

Κάπως έτσι έκλεισαν οι εκδηλώσεις για την Εθνική Αντίσταση και τον Άρη Βελουχιώτη στην Δομνίστα. Καθήμενη στην αίθουσα του σχολείου και βλέποντας έξω το χωριό, τα βουνά, και την φύση ένοιωσα μια ιδιαίτερη χαρά που ήμουν εκεί, με τους φίλους μου και όσους γνώρισα επειδή αποφάσισαν να έρθουν στις εκδηλώσεις. Νοιώθω μεγάλη ανάγκη να τους ευχαριστήσω για αυτό. Και να τους πω ότι είναι σημαντική η ιστορία αυτού του τόπου για την οποία μαζευτήκαμε εκεί, αλλά έχει μεγάλη αξία με αφορμή αυτήν να γνωρίζεις αξιόλογους ανθρώπους.

Χωριστήκαμε έχοντας στα χείλη μας: «Και του χρόνου»!

This entry was posted in Εκδηλώσεις 2015 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.